HelloFresh Group heeft in het derde kwartaal van 2022 de omzet met 31,4% laten stijgen tot ongeveer 1,86 miljard euro in vergelijking tot vorig jaar.

Het actieve klantenbestand van de HelloFresh Group groeide afgelopen kwartaal ook met 8,2% op jaarbasis tot 7,5 miljoen actieve klanten. Bovendien steeg, bij constante wisselkoersen, de gemiddelde orderwaarde met 12% op jaarbasis.

HelloFresh blijft focussen op een aantrekkelijk en gevarieerd weekmenu. Tegen het einde van dit jaar zal het aanbod van maaltijden op groepsniveau naar verwachting met ongeveer 30% op jaarbasis toenemen. Daarnaast is HF Market geïntroduceerd in twee nieuwe regio's en zijn nieuwe culinaire concepten geïntroduceerd in de meeste van de 18 markten die HelloFresh momenteel bedient. Productinnovatie blijft een focus in 2023, aangezien HelloFresh een grote sprong voorwaarts maakt in het bouwen van een netwerkinfrastructuur.

Ondanks de inflatiedruk heeft de toegenomen productiviteit in productielocaties, vooral diegene die de afgelopen kwartalen zijn gestart, de betaalbaarheid bevorderd en geleid tot hogere contributiemarges.