PostNL zet extra medewerkers in voor eindejaarsdrukte
PostNL zet extra medewerkers in voor eindejaarsdrukte
PostNL schaalt op voor de aankomende feestdagen met ruim 1.000 extra medewerkers en last zondag 1 december een extra bezorgdag in. De pakketbezorger anticipeert hiermee op de verwachte drukte rond Black Friday en Sinterklaas, die dit jaar kort na elkaar vallen.
Voor de bezorging van miljoenen extra pakketten worden ongeveer 1.250 vrachtwagens ingezet. Dagelijks maken bezorgers zo'n 6.000 ritten vanuit 28 locaties door heel Nederland. Ook kantoormedewerkers worden ingezet bij de bezorging en sortering.
"De feestdagen zijn een speciale tijd voor iedereen en bij PostNL zijn we goed voorbereid om de drukte aan te pakken," aldus Stephan van den Eijnden, directeur e-commerce commercie bij PostNL. "Met duizenden collega's doen we er alles aan om iedereen fijne feestdagen te bezorgen."
Om vertragingen te voorkomen adviseert PostNL consumenten hun bezorgvoorkeuren in te stellen via de app. Hier kunnen zij een pakketautomaat selecteren of een veilige afleverlocatie bij huis aanwijzen. Ook is het mogelijk een 'pakketmaatje' aan te stellen die pakketten kan aannemen bij afwezigheid.
Via pushnotificaties in de PostNL-app kunnen klanten hun zendingen volgen. Op de dag van bezorging kunnen tijd en locatie nog worden aangepast. Bij onduidelijkheid over een bezorging kunnen consumenten via de app direct contact opnemen met hun bezorger.
15 november 2024 om 10:10 Laatst gewijzigd: 15 november 2024 om 13:561 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.