Spotler Group heeft weer een overname gedaan. Het gaat om Momice, een Nederlandse ontwikkelaar van software voor evenementenregistratie. De overname past binnen de strategie van Spotler Group om klanten te ondersteunen bij het inzetten en koppelen van verschillende data-gedreven marketingplatforms om zo het maximale uit hun marketinginspanningen te halen.

Momice is opgericht in 2012 en heeft zich ontwikkeld tot een professioneel en gebruiksvriendelijk platform dat marketeers en evenementenmanagers helpt bij het organiseren van meer dan 40.000 evenementen. Momice biedt software waarmee evenementenprofessionals alle bezoekersprocessen en communicatie kunnen stroomlijnen: uitnodigingen, registratie, mailings, interacties en evaluatie voor online, live en hybride evenementen.

De samenwerking tussen Momice en andere bedrijven binnen de Spotler Group leidde uiteindelijk tot deze acquisitie. "Binnen de Spotler Group kan Momice nog meer waarde en efficiëntie toevoegen, en kan het platform sneller groeien, ook internationaal," aldus Rutger Bremer, CEO van Momice. "Dit nieuwe hoofdstuk stelt ons in staat om onze software op grotere schaal in te zetten en onze huidige klanten te laten profiteren van het brede aanbod van data-gedreven marketingsoftware dat Spotler biedt."

Lee Chadwick, CEO van de Spotler Group, voegt toe: "Duizenden bestaande klanten van Spotler sturen momenteel hun evenementuitnodigingen via onze e-mailplatforms, en kunnen nu ook profiteren van de ondersteuning na de klik op de e-mail. Zonder programmeerwerk kunnen evenementwebpagina's, deelnemersbeheer en e-tickets worden geproduceerd, om maar een paar functies te noemen. Dit stelt ons in staat om onze klanten te ondersteunen bij zowel persoonlijke als online evenementen, verder dan alleen de uitnodiging. De naadloze integratie met Spotler CRM maakt het mogelijk om evenementactiviteiten te combineren met alle andere gevolgde taken, wat uiteindelijk leidt tot veel gerichtere marketingacties. Zoals we blijven zeggen, zijn we meer dan alleen e-mail!"

Afgelopen jaar deed Spotler diverse overnames: zo nam het Datatrics over, gevolgd door Buckles en CrossEngage.