De Rotterdamse Spotler Group heeft zijn positie in de markt versterkt door de overname van Datatrics, dat door de overname weer in Nederlandse handen komt. Spotler betaalde 1.660.000 miljoen euro in contanten voor de overname.
Opgericht in 2012, heeft Datatrics de visie om marketing en technologie te combineren, waardoor marketeers de kracht van data en kunstmatige intelligentie kunnen benutten. In 2017 introduceerden zij een zelflerend Customer Data Platform dat realtime klantprofielen creëert. Hiermee bieden ze marketeers inzichten om gepersonaliseerde consumentenervaringen te leveren. Datatrics heeft tegenwoordig meer dan 200 klanten in Europa en Zuid-Amerika, waaronder bekende merken zoals Just Eat, Whirlpool en Champion. In 2022 leidde Datatrics een verlies van 1,6 miljoen euro bij een omzet van 2,5 miljoen euro.
Deze nieuwste aanwinst is een voortzetting van de inspanningen van de Spotler Group om bedrijven te helpen hun klanten te begrijpen en gepersonaliseerde web- en e-commerce ervaringen te bieden. Eerder dit jaar verwierf Spotler Group al Shopping Minds en Sooqr.
Datatrics, eerder eigendom van het Italiaanse beursgenoteerde bedrijf Growens, zal nu deel uitmaken van het Squeezely-portfolio van Spotler, waardoor de marktaanwezigheid en mogelijkheden verder worden uitgebreid.
Tim Hoefnagel, Managing Director van Squeezely, vertelt: “Ik ben verheugd om onze nieuwe collega's en klanten te verwelkomen. Dit is een grote stap voorwaarts in onze missie om toonaangevende oplossingen te bouwen en samen te werken met de beste e-commercebedrijven."
Met de toenemende focus op privacy zien bedrijven de waarde in van technologie die helpt om klanten te begrijpen door middel van first-party data. “Datatrics is een geweldige toevoeging aan ons portfolio,” zei Lee Chadwick, CEO van Spotler Group. “Samen met onze bestaande technologieën ben ik enthousiast over de oplossingen die we onze gezamenlijke klanten kunnen bieden."