Het aanbod van luxe producten op Amazon.com, Luxury Stores geheten, wordt uitgebreid met tweedehands producten. Amazon heeft een samenwerking gesloten met de Britse webshop Hardly Ever Worn It dat haar assortiment, bestaande uit designerkleding, schoenen, accessoires, juwelen en horloges, ook op Amazon worden getoond. Amazon reageert hiermee op de groeiende interesse vanuit de markt voor ReCommerce.

Deze samenwerking biedt een nieuw platform voor Hardly Ever Worn It om hun luxe aanbod toegankelijker te maken voor een breder publiek, in lijn met de groeiende interesse in duurzame luxeconsumptie. Met een strikte kwaliteitscontroleprocedure verzekert Hardly Ever Worn It de hoogste kwaliteit van elk aangeboden item.

Ruth Diaz, VP van Amazon Fashion Europe, en Tatiana Wolter Ferguson, CEO van Hardly Ever Worn It, benadrukken beide het belang van deze samenwerking voor het toegankelijk maken van circulaire mode. De stap sluit aan bij Amazon's voortdurende inspanningen om het aanbod van Luxury Stores uit te breiden met zowel lokale als internationale merken, en biedt klanten een kans om op een duurzamere manier luxe artikelen te shoppen.