PostNL is naar eigen zeggen klaar om de verwachte drukte van komende weken, met al haar 50.000 medewerkers van bezorgers tot sorteerders, het hoofd te bieden. Het bedrijf heeft extra maatregelen genomen om de piek in online bestellingen efficiënt te kunnen verwerken, zowel in Nederland als in België. PostNL verwacht zo'n 1,1 miljoen pakketten per dag te zullen verzenden.

Vanaf de aankomst van Sinterklaas op 18 november tot en met sinterklaasavond en de daaropvolgende feestdagen, verwacht PostNL een significante toename in het aantal online bestellingen. Dit wordt verder versterkt door populaire koopdagen zoals Black Friday en Cyber Monday. Om deze toename het hoofd te bieden, heeft PostNL haar logistieke capaciteit aanzienlijk vergroot. Zo worden er extra vrachtwagens ingezet, zijn er meer bezorgritten gepland en wordt er zelfs een extra bezorgdag op zondag 26 november ingevoerd.

Tijdens de piekperiode van de feestdagen verwacht PostNL dagelijks ongeveer twee keer zoveel pakketten te bezorgen dan normaal, wat neerkomt op zo'n 1,1 miljoen pakketten per dag. Om deze uitdaging aan te gaan, staan er ongeveer 1.250 vrachtwagens en 6.000 pakketbussen klaar om de pakketten te vervoeren. Daarnaast legt PostNL de nadruk op duurzaam bezorgen door schonere brandstoffen te gebruiken en, waar mogelijk, (licht) elektrische voertuigen in te zetten.