HelloFresh, de bekende maaltijdboxbezorger, heeft het afgelopen kwartaal het aantal klanten zien teruglopen naar iets meer dan 7 miljoen. De omzet bedroeg €1,80 miljard, iets minder dan een jaar eerder, toen de omzet uitkwam op €1,86 miljard.

Een lichtpuntje voor de van oorsprong Duitse maaltijdbezorger was de recordhoogte van de gemiddelde bestelwaarde, die uitkwam op €64,20, een stijging van 7,5% j-o-j bij constante wisselkoersen. "Dit is voornamelijk gedreven door productverbeteringen en aanhoudende inspanningen om de service uit te breiden", aldus het bedrijf. Hierbij is een duidelijke toename van het aantal wekelijkse maaltijden per bestelling en een groeiende interesse in de “HelloFresh Markt” zichtbaar. Ook het kant-en-klare aanbod van het bedrijf droeg bij aan deze positieve trend.

De efficiëntie in productie heeft zijn vruchten afgeworpen, wat blijkt uit de stijging van de contributiemarge van de groep met 1,1 procentpunt naar 25,6% van de omzet. Ter vergelijking: in Q3 2022 was dit 24,5%. Ondanks deze verbeteringen kwam de gecorrigeerde EBITDA van de groep uit op €69,2 miljoen, wat iets lager is dan de €71,8 miljoen in hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar.