fashionette, een toonaangevende e-commercegroep in Europa voor luxe producten, heeft haar langverwachte platform voor luxe mode gelanceerd.

CEO Dr. Dominik Benner van fashionette AG vertelde: “In de achtergrond hebben we meer dan 150 luxe modelocaties aangesloten, geïntegreerd in onze software en alle producten zijn beschikbaar. We zijn erg trots dat we dit project in slechts vier maanden hebben gerealiseerd. In de toekomst zullen we aanzienlijk en ook winstgevend groeien via het platform."

Tot de belangrijkste merken op het platform behoren onder meer Gucci, Prada en Burberry. Laura Vogelsang, lid van de Raad van Bestuur van fashionette AG, vertelt: „In fase 1 hebben we in eerste instantie een deel van de luxe damesmode van onze partners gelanceerd. Fase 2, dat staat gepland voor eind oktober, zal zowel luxe mode voor mannen als alle categorieën damesmode introduceren. Fase 3 in januari 2024 zal zich richten op lederwaren, schoenen en accessoires. Vanaf het eerste kwartaal van 2024 zullen we de betrokkenheid van fabrikanten gaan zien."

fashionette's langetermijnstrategie is gericht op het uitbreiden van platformactiviteiten om naast hun eigen voorraad belangrijke inkomsten te genereren, waarbij het verbinden van zowel gecertificeerde luxe mode-retailers als gerenommeerde fabrikanten van luxe goederen centraal staat.