CMA CGM, 's werelds op twee na grootste zeevervoerder, heeft te maken met een flinke winstdaling, maar blijft sterk in de markt. Ondanks de uitdagende omstandigheden en de normalisering van de scheepvaarttarieven, blijft het bedrijf meer dan een miljard dollar aan nettowinst en meer omzet per container weten te behalen.

Hoewel de nettowinst van 1,33 miljard dollar in het tweede kwartaal lager is dan de winst van een jaar eerder, is het aanzienlijk beter dan de resultaten van voor de pandemie. CMA CGM lijkt voorbereid op de toekomst en anticipeert op de onzekere vraag en nieuwbouwleveringen die de vrachttarieven in de scheepvaart kunnen beïnvloeden, vooral op de oost-westroutes.

CMA CGM kan de komende jaren uitgroeien tot de vervoerder met de op één na grootste capaciteit, waarmee het Maersk voorbij zou streven. De agressieve aanpak van het bedrijf op de tweedehands inkoopmarkt en de chartermarkt heeft bijgedragen aan de toekomstige groeiplannen.

In plaats van aanzienlijke dividenden uit te keren aan aandeelhouders herinvesteert CMA CGM het grootste deel van de winst weer in het bedrijf, met als doel het bedrijf te versterken voor de lange termijn. Deze strategische stap, in combinatie met de robuuste financiële positie, geeft aan dat het bedrijf vertrouwen heeft in zijn groei en duurzaamheid in de containervaart.