Seabourne Logistics heeft zijn wereldwijde netwerk van magazijnen verder uitgebreid met een nieuwe faciliteit in Singapore. De nieuwste aanwinst van het bedrijf telt 2000 m2 en is onderdeel van haar groeiende portefeuille, waar onlangs ook een magazijn in Birmingham (Verenigd Koninkrijk) en een faciliteit in Hoofddorp van 8.500 m2 aan werden toegevoegd.

Volgens Dennis Hendriks, General Manager van Seabourne Logistics, is de uitbreiding een belangrijke stap in de ambitieuze groeistrategie van Seabourne Logistics en verbetert het de dienstverlening aan bestaande klanten.

De nieuwe locatie biedt een volledig scala aan diensten, waaronder verzamelen en verpakken, en is volledig compatibel met het Warehouse Management System van Seabourne, dat in alle magazijnen wereldwijd wordt gebruikt. Bovendien is alle invoer naar de faciliteit vrijgesteld van zowel Goods and Services Tax als douanerechten.

"BTW en invoerrechten worden alleen toegepast wanneer goederen vanuit de faciliteit naar een ander land worden verzonden. Dit belangrijke voordeel maakt de faciliteit een aantrekkelijke optie voor bedrijven die hun activiteiten willen stroomlijnen en de kosten willen verlagen," zegt Hendriks.

Het nieuwe magazijn biedt een temperatuurgecontroleerde omgeving, wat steeds meer gevraagd wordt door vrachteigenaren. Dit is vooral belangrijk in het warme klimaat van Singapore, omdat het langere opslagtijden mogelijk maakt - zonder afbreuk te doen aan de bescherming en houdbaarheid van producten. Het vermindert het risico van verliezen door schade en bederf en stelt de logistieke dienstverlener in staat een grotere verscheidenheid aan lading veilig te behandelen.

De jarenlange klant van Seabourne Logistics, Assouline Publishing, heeft de verhuizing naar Singapore verwelkomd. "Seabourne heeft jarenlang onze logistiek verzorgd vanuit hun magazijn in Nederland en we zijn verheugd dat ze nu ook verantwoordelijk zullen zijn voor onze vracht in het Verre Oosten," zegt Assouline's supply chain director Walter Braskett.

"Als bedrijf streven we ernaar sterke relaties met klanten op te bouwen. Dit nieuwe magazijn maakt een nog betere samenwerking mogelijk terwijl we een verbeterde en naadloze service leveren die efficiënt en flexibel is in het voldoen aan de exacte behoeften van onze klanten," besluit Hendriks.