Budbee, een Zweedse pakketbezorger, heeft aangekondigd dat het deze week de duizendste pakketkluis in de Benelux heeft geopend. Hiermee zegt het bedrijf de eerste te zijn die deze mijlpaal bereikt. Het gebruik van pakketkluizen neemt vooral in grote steden snel toe en biedt duurzame en flexibele bezorgopties in de groeiende markt van online winkelen.

De Budbee Box, zoals de pakketkluis van Budbee wordt genoemd, biedt plaats aan 37 tot 258 pakketten. Het idee achter de pakketkluis is dat koeriers meerdere pakketten in één keer kunnen bezorgen, wat tijd en geld bespaart. Dit komt niet alleen ten goede aan de bezorger, maar ook aan de ontvanger en het milieu. Bovendien biedt het de mogelijkheid om pakketten op te halen op een tijdstip en locatie die voor de ontvanger het beste uitkomt, wat de flexibiliteit vergroot.

Budbee blijft investeren in efficiënt geplaatste pakketkluizen en heeft al samenwerkingen met retailers zoals H&M en Albert Heijn. Het bedrijf streeft ernaar om duurzame en flexibele bezorgopties te bieden in drukke steden waar de vraag naar bezorging hoog is. Volgens Jørgen Höppener, General Manager Budbee Benelux, is het niet de bedoeling om straks op elke hoek van de straat een pakketkluis van Budbee te hebben. In plaats daarvan kijkt het bedrijf naar de meest efficiënte locaties om pakketkluizen te plaatsen.