Alibaba heeft een nieuw online winkelplatform gelanceerd gericht op Europese consumenten, onder de naam Miravia. De Chinese e-commercegigant zal Miravia als eerst in Spanje uitrollen.

Miravia biedt gratis verzending voor alle bestellingen vanaf 10 euro en biedt nieuwe klanten in december 30% korting. Het platform biedt momenteel een verscheidenheid aan mode-, beauty- en lifestyleproducten, variërend van kleding, make-up, accessoires, elektronica, voedsel, enz. van een keur aan merken zoals Lego, Pixar, L'Oréal Paris, Delonghi, Nivea, NYX, Staub en anderen.

Retailers werden al in oktober uitgenodigd om zich aan te sluiten bij het nieuwe platform. Alibaba liet aan handelaren weten dat Miravia een nieuw onafhankelijk platform is voor de Europese markt, voornamelijk gericht op de Europese consumenten. Volgens een bericht van Jiemian News heeft Alibaba ook de topverkopers op AliExpress uitgenodigd om zich bij het nieuwe platform aan te sluiten.

Alibaba kiest de Spaanse markt omdat het een van de Europese landen is met meer e-commerce marktpotentieel, gezien de lokale infrastructuur van internet en de hoge penetratiegraad van mobiele technologie, aldus Jiemian News dat een persoon citeert die bekend is met Alibaba.

"Spanje is een van de Europese markten met het grootste potentieel in de e-commerce sector, wat een enorme kans is voor een platform als Miravia," zei de CEO van Miravia, Yann Fotaine, die eraan toevoegt dat "We hopen alle behoeften van de Spaanse consument te dekken, terwijl we lokale en internationale merken meer instrumenten bieden om te verkopen en te communiceren met hun klanten."

Alibaba is een van de vele Chinese bedrijven die op zoek zijn naar e-commerce mogelijkheden in het buitenland. ByteDance, de eigenaar van TikTok, lanceerde TikTok Shop in meerdere landen in Zuidoost-Azië, het VK en de VS. Pinduoduo, een laatkomer die de online shopping scene in China snel inhaalde, lanceerde Temu, een budget shopping website met hoofdkantoor in Boston.