Foot Locker heeft aangekondigd vandaag een nieuw distributiecentrum in Reno, Nevada te hebben geopend. De bouw van het distributiecentrum kostte 40 miljoen dollar en 465.000 vierkante meter zal niet alleen ongeveer 200 voltijdse banen opleveren, maar ook de distributiemogelijkheden van Foot Locker verbeteren door meer dan 20 miljoen eenheden te verwerken en meer dan 300 winkels aan de westkust te bedienen. De faciliteit zorgt ook voor een grotere kostenefficiëntie en verkort de verzendtijden binnen de regio met meer dan 50 procent.

Als onderdeel van Foot Locker's milieu-, sociale en bestuursstrategie zijn in de faciliteit ook duurzame elementen geïntegreerd, waaronder hergebruikt water, LED-verlichting, gerecyclede materialen en reflecterende plafonds.

"De opening van dit nieuwe distributiecentrum is een belangrijke mijlpaal voor Foot Locker", aldus Mary Dillon, President en Chief Executive Officer van Foot Locker. "Terwijl we stappen blijven zetten om onze omnichannel mogelijkheden te ontwikkelen en onze klanten een naadloze ervaring te bieden, bereiden investeringen en faciliteiten als deze ons voor op voortdurend succes."

Het nieuwe distributiecentrum wordt het op een na grootste van Foot Locker in de Verenigde Staten en zal winkels - Foot Locker, Kids Foot Locker en Champs Sports - aan de westkust bedienen, evenals haar eigen e-commercekanalen.

"We hebben deze faciliteit vanaf de grond ontworpen met de nieuwste technologie," zei Todd Greener, Senior Vice President, Global Supply Chain van Foot Locker. "Hierdoor kunnen we inspelen op de steeds veranderende behoeften van onze klanten en tegelijkertijd ons grotere supply chain-netwerk versterken."