DPD NL heeft de prijs voor 'Sorteer- en Fulfillmenttechnologie van het jaar' gewonnen voor zijn Parcel Intelligence-software.

Jorin Aardoom, manager Data & Innovation bij DPD Nederland, heeft gisteren op de Parcel + Post Expo 2022 in Frankfurt de Sorting & Fulfilment Technology of the Year award in ontvangst genomen. DPD Nederland won de prijs voor het project "Package Intelligence", oftewel: Package Intelligence, waarmee DPD namaakartikelen sneller kan detecteren. De jury bestaat uit CEO's en directeuren van wereldwijde post- en pakketdiensten. In de categorie sorteer- en distributietechnologie concurreert DPD Nederland met onder meer Prime Vision, VarioPick, Tompkins Robotics en SwissSort.

Met de ontwikkeling van e-commerce en online marktplaatsen, nemen de verzendingen van namaakgoederen over de hele wereld toe. Deze groei heeft zich vooral voorgedaan in kleine verpakkingen. 76% van de onderschepte illegale pakketten waren kleine pakketten en zendingen. Steeds meer namaakgoederen worden verzonden via post- en pakketdiensten, wat grote gevolgen heeft voor de klanten van DPD in de mode-industrie. DPD onderneemt hier actie op en Parcel Intelligence helpt daarbij.