DECATHLON Group heeft afgelopen jaar een omzetgroei van 5,2% gerealiseerd ten opzichte van 2023, waardoor de totale omzet op €16,2 miljard uitkwam. De digitale verkopen vertegenwoordigen nu 20% van de totale omzet, inclusief e-commerce en online bestellingen in de winkels. Flinke kostenbesparingen hebben het bedrijf geholpen om de impact van inflatie te verzachten, waardoor DECATHLON zijn commerciële momentum kon behouden en betaalbare prijzen voor klanten kon waarborgen.
Internationaal blijft DECATHLON uitbreiden, met een aanzienlijke investering van 100 miljoen euro in India om de winkeluitbreiding en productiecapaciteiten te versterken. In Duitsland is er ook een investeringsplan van maximaal 100 miljoen euro tot 2027, gericht op het openen van nieuwe vestigingen en het moderniseren van bestaande winkels.
Duurzaamheid blijft een kernonderdeel van DECATHLON's operaties. Voor het derde jaar op rij heeft het bedrijf zijn omzetgroei losgekoppeld van de absolute koolstofemissies, met een vermindering van 13% sinds 2021. DECATHLON heeft ook zijn inzet voor circulaire bedrijfsmodellen versterkt en in 2024 werden er 1,35 miljoen tweedehands producten verkocht en 3 miljoen producten gerepareerd in 1.730 reparatieworkshops.
DECATHLON heeft meer dan 101.100 medewerkers verspreid over 79 landen. Verder heeft het bedrijf de EDGE-certificering behaald en investeert in de ontwikkeling van zijn medewerkers. In 2024 gaf 89,1% van de medewerkers aan trots te zijn om voor DECATHLON te werken.
02 april 2025 om 10:55 Laatst gewijzigd: 02 april 2025 om 15:062 minuten Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.