Kaufland gaat de provisies op zijn Global Marketplace aanpassen met ingang van 30 april. De aanpassingen omvatten zowel verhogingen als verlagingen in diverse productcategorieën.

De verkoopkosten voor categorieën zoals tuinartikelen, matrassen, keuken & huishouden, kleding, en schoenen stijgen van 13 naar 14 procent. Voor categorieën zoals huisdierbenodigdheden en fitnessproducten dalen de kosten van 15 naar 14 procent. Grootste verschuiving is in de categorie huishoudelijke elektronica, waar de provisie bijna verdubbeld van 7 procent naar 13 procent. Kaufland lijkt hierbij mee te gaan met andere marktplaatsen door haar tarieven meer gelijk te trekken met andere platformen zoals Otto

Dankzij de nieuwe tarieven kan Kaufland investeren in services zoals een nieuwe internationale fulfilment-service en kan het de plannen waar maken om later dit jaar uit te breiden naar Oostenrijk en Polen. "We zijn goed gepositioneerd in de markt met onze services en tarieven," aldus een woordvoerder van Kaufland.