Kaufland breidt zijn online aanwezigheid uit met de lancering van online marktplaatsen in Polen en Oostenrijk tegen het einde van deze zomer. Deze stap volgt op de succesvolle introductie in Slowakije en Tsjechië. Het Duitse bedrijf, dat in Polen al 245 retailoutlets heeft, biedt via Kaufland.pl een platform voor zowel lokale als internationale online retailers. In Oostenrijk, waar Kaufland nog geen fysieke winkels bezit maar wel een merkbekendheid van boven de 40% heeft, ziet het bedrijf kansen door de beperkte aanwezigheid van soortgelijke online marktplaatsen.

Gerald Schönbucher, CEO van Kaufland e-commerce, benadrukt het succes van de marktplaats in Europa en de positieve feedback van handelaren en klanten als drijfveren voor verdere uitbreiding. "We zijn blij dat we onze marktplaats toegankelijk kunnen maken voor miljoenen Polen en Oostenrijkers, waardoor onze retailers hun Europese aanwezigheid kunnen uitbreiden."

Op Kaufland Global Marketplace kunnen retailers met één registratie zowel nationaal als internationaal verkopen. In Duitsland is de Kaufland marktplaats al een grote speler met maandelijks tot wel 32 miljoen bezoekers. Ook wordt de Fulfillment by Kaufland service uitgerold, waarmee het picken, verpakken en verzenden direct aan klanten mogelijk wordt gemaakt, een service die door steeds meer retailers wordt gebruikt.