Kaufland wilt online Polen en Oostenrijk veroveren
Kaufland wilt online Polen en Oostenrijk veroveren
Kaufland breidt zijn online aanwezigheid uit met de lancering van online marktplaatsen in Polen en Oostenrijk tegen het einde van deze zomer. Deze stap volgt op de succesvolle introductie in Slowakije en Tsjechië. Het Duitse bedrijf, dat in Polen al 245 retailoutlets heeft, biedt via Kaufland.pl een platform voor zowel lokale als internationale online retailers. In Oostenrijk, waar Kaufland nog geen fysieke winkels bezit maar wel een merkbekendheid van boven de 40% heeft, ziet het bedrijf kansen door de beperkte aanwezigheid van soortgelijke online marktplaatsen.
Gerald Schönbucher, CEO van Kaufland e-commerce, benadrukt het succes van de marktplaats in Europa en de positieve feedback van handelaren en klanten als drijfveren voor verdere uitbreiding. "We zijn blij dat we onze marktplaats toegankelijk kunnen maken voor miljoenen Polen en Oostenrijkers, waardoor onze retailers hun Europese aanwezigheid kunnen uitbreiden."
Op Kaufland Global Marketplace kunnen retailers met één registratie zowel nationaal als internationaal verkopen. In Duitsland is de Kaufland marktplaats al een grote speler met maandelijks tot wel 32 miljoen bezoekers. Ook wordt de Fulfillment by Kaufland service uitgerold, waarmee het picken, verpakken en verzenden direct aan klanten mogelijk wordt gemaakt, een service die door steeds meer retailers wordt gebruikt.
09 april 2024 om 08:32 Laatst gewijzigd: 12 juni 2024 om 20:592 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.