Bol wilt verkopers aansporen tot CO2-reductie met klimaathub
Bol wilt verkopers aansporen tot CO2-reductie met klimaathub
Bol komt met de zogeheten Klimaathub. Dit initiatief is bedoeld om de CO2-uitstoot in de toeleveringsketen te verminderen. De Klimaathub biedt leveranciers tools en informatie om hun CO2-uitstoot te reduceren of reductie te versnellen.
Oscar Hundman, Chief eCommerce Officer bij bol.com, benadrukt het belang van samenwerking: “De detailhandel is verantwoordelijk voor een aanzienlijk percentage van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen, zoals CO2. Bij bol willen we duurzamer winkelen bevorderen en de impact van onze activiteiten op de planeet zo veel mogelijk reduceren. Dat kunnen we niet alleen. Om uitstoot te verminderen, moeten we onze krachten bundelen en samen werken aan het tegengaan van klimaatverandering.”
Bol.com nodigt alle leveranciers uit om zich voor eind 2024 te committeren aan de net zero-doelstellingen van het SBTi en spoort met name leveranciers met een hoge CO2-uitstoot aan hun uitstoot over 2023 in 2024 te rapporteren. Deze stap is onderdeel van een breder plan waarbij bol.com streeft naar een transparante en duurzame toeleveringsketen in overeenstemming met wereldwijde klimaatdoelstellingen.
26 maart 2024 om 10:00 Laatst gewijzigd: 08 juni 2024 om 19:391 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.