Holland & Barrett heeft een app gelanceerd die het uitgebreide assortiment aan gezondheidsproducten direct toegankelijk te maken voor Nederlandse consumenten. 

"Dit is meer dan een shopping tool. Het is een stap naar het vormen van een community waarin wij onze klanten nog beter ondersteunen in het maken van gezondere keuzes," aldus Laura Swaan, senior CRM Marketeer bij Holland & Barrett Benelux.

In de app de fysieke en online winkelervaring naadloos in elkaar overlopen, zo bevat de app een productscanner voor een verrijkte winkelervaring. Binnenkort zal de app ook consultatieruimtes en online videoconsulten bevatten, als onderdeel van de Health & Happiness Studio’s, om een holistische benadering van gezondheidsadvies te bieden.

Door integratie van het CRM-systeem Braze, biedt de app mogelijkheden voor gepersonaliseerde communicatie en engagement met klanten. Deze digitale stappen, inclusief campagnes ontwikkeld met United Playgrounds, zijn gericht op het aantrekken van nieuwe klanten en het verdiepen van de relatie met bestaande klanten, met plannen voor een nieuwe loyaliteitspropositie via de app.