Ahold Delhaize heeft een samenwerking met maaltijdbezorger DoorDash gesloten, waardoor de producten van haar ketens Food Lion, Hannaford, Giant Food, The GIANT Company en Stop & Shop vanaf komende maand in Noord-Amerika kunnen worden thuisbezorgd.

"Als toonaangevende omnichannel-supermarktretailers in hun markten zijn de merken van Ahold Delhaize gericht op het bieden van snelle en gemakkelijke boodschappenbezorging voor klanten. De toevoeging van DoorDash als een marktplaatspartner voor onze bedrijven spreekt ons daarom erg aan," aldus JJ Fleeman, CEO, Ahold Delhaize USA. "De snelheid en het gemak van DoorDash en de sterke reputatie voor het bieden van uitstekende klantenservice sluiten aan bij de prioriteiten van elk van onze lokale merken. We kijken ernaar uit om deze nieuwe optie te leveren voor klanten van onze lokale merken - evenals nieuwe klanten via DoorDash - en gebruik te maken van deze samenwerking om onze merken verder te laten groeien."

DoorDash wordt voor bestaande klanten van de ketens van Ahold Delhaize een aanvullende bezorgservice, naast de opties afhalen van bestellingen en de reguliere bezorging.

DoorDash is beschikbaar in bijna alle markten die worden bediend door Ahold Delhaize USA-merken en is al beschikbaar voor de meeste klanten van Giant Food, The GIANT Company, Hannaford en Stop & Shop. Food Lion zal in februari beginnen met een pilot met DoorDash en verwacht in maart van start te gaan in haar markten. Door de nieuwe samenwerking zullen ook de lokale merken van Ahold Delhaize USA worden toegevoegd aan de 100.000+ non-food winkels die al op de marktplaatsen en platforms van DoorDash staan ​​in heel Noord-Amerika.

Tony Xu, CEO en medeoprichter van DoorDash: "We zijn verheugd om samen te werken met de merken van Ahold Delhaize USA om de groei van hun digitale kanalen te ondersteunen en hen te helpen consumenten op nieuwe manieren te betrekken. Als het favoriete lokale handelsplatform van consumenten kijken we ernaar uit om ons assortiment aan de oostkust uit te breiden en consumenten meer toegang te geven tot alles in hun buurten, inclusief boodschappen, retail, bloemen, eten en meer."