Solucious, de foodservicespecialist van de Colruyt Group, heeft een volledige overname gerealiseerd van Valfrais. Het Belgische familiebedrijf is een prominente speler in de foodservice-industrie, vooral bekend om zijn assortiment van verse en ultra-verse voedingsproducten.

Valfrais is een belangrijke regionale speler in Wallonië, Brussel, Luxemburg en het noorden van Frankrijk. Hun klantenbestand, grotendeels actief in de horecasector, zal een waardevolle aanvulling zijn op het al diverse aanbod van Solucious.

Philippe Hermans, operationeel directeur van Valfrais vertelt: "We zijn erg blij om Solucious, een solide partner in de foodservicesector, te vervoegen. En daarnaast ook om deel uit te maken van een bedrijf als Colruyt Group. Vanuit onze eigen expertises kunnen we samen ons aanbod diensten op alle vlakken optimaliseren. Dit betekent niet het einde van Valfrais, maar het begin van een nieuw hoofdstuk."

Solucious staat bekend om betrouwbare leveringen, gebruiksgemak en transparante prijzen en bedient een breed scala aan professionele klanten, waaronder ziekenhuizen, kmo's en horecagelegenheden. De integratie van Valfrais in Solucious zal geleidelijk plaatsvinden, waarbij het merk Valfrais behouden blijft. Klanten van Valfrais kunnen een ongewijzigde werkwijze en de lancering van een nieuw online bestelplatform vanaf 8 januari verwachten.

Johan Vermeire, algemeen directeur B2B Food Retail Colruyt Group, benadrukt het belang van deze overname: “We zijn verheugd met de komst van Valfrais bij Solucious. Dit maakt het voor ons mogelijk om snel maar gecontroleerd te groeien in een sterk veranderende markt. De geografische ligging zal ons helpen om onze efficiëntie te verbeteren en nieuwe markten te bereiken terwijl we ons aanbod ontwikkelen."