Bezorgbedrijf Budbee gaat komende weken haar entree maken op de Duitse markt.

Dit is het zesde land waar het Zweedse bedrijf actief is als pakketbezorger. Drie jaar geleden betrad het bedrijf de Nederlandse markt met zijn duurzame bezorgservice. Inmiddels bestrijkt het het hele land en is het als logistiek partner aangesloten bij bol.com en met pakketkluisjes aanwezig in de winkels van Albert Heijn.

Country manager Hendrik zu Knyphausen vertelde niet precies hoe de handelsnaamgeving op de Duitse markt zal worden gelanceerd. De site is in ieder geval nog niet af. In Nederland heeft het externe chauffeurs ingehuurd om tegelijkertijd een eigen duurzaam wagenpark op te bouwen.

Het winnen van klanten zal niet de grootste taak zijn in Duitsland. Het is al beschikbaar voor internationale retailers zoals H&M (die ook aandeelhouder is), Zalando, Zara, Asos en Media Markt.

Het bedrijf heeft 500 medewerkers en is actief in Zweden, Denemarken, Finland, België en Nederland en bedient een regio van 35 miljoen inwoners.