"Welke producten heb ik gezien?" of "Welke heb ik gekocht?" Deze vragen worden binnenkort eenvoudig beantwoord via nieuwe knoppen op de profielpagina van TikTok. 

 

Tenminste, zo lijkt het. Een TikTok-gebruiker zag een nieuwe knop achter op zijn profielpagina. Deze functie toont alle opties met betrekking tot e-commerce:

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">New! TIKTok has added an ‘Order Center’ button on your profile page đź›’ <a href="https://t.co/wBrXHCMM1n">pic.twitter.com/wBrXHCMM1n</a></p>&mdash; Matt Navarra (@MattNavarra) <a href="https://twitter.com/MattNavarra/status/1556711109796761605?ref_src=twsrc%5Etfw">August 8, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

TikTok heeft zijn intenties in dit verband niet bekendgemaakt, maar in zijn thuismarkt China is e-commerce al lang een vast onderdeel van entertainment-apps. Er is geen reden voor moederbedrijf ByteDance om een ​​miljardendollar e-commerce marktaandeel te winnen in andere markten. Social commerce heeft in het Westen nog geen vaste, bewezen vorm gevonden.

TikTok's test van social-commerce in het Verenigd Koninkrijk heeft fabrikanten teleurgesteld. Hun inspanningen, via live videostreaming, mislukten. TikTok biedt weinig ondersteuning. Dus de app-maker brengt live-componenten uit in Europa en de VS.

Nu is het tijd voor ByteDance om toe te slaan, omdat TikTok zo populair is. Jongeren keren zich af van Meta's apps en zoeken naar aantrekkelijke alternatieven in TikTok en YouTube.