Het in Singapore gevestigde modebedrijf Charles & Keith heeft een samenwerking aangekondigd met logistieke expert Bleckmann om zijn expansie in het Verenigd Koninkrijk te ondersteunen. Opgericht in 1996, specialiseert Charles & Keith zich in damesmode, waaronder schoeisel, handtassen en accessoires.

Voorheen vervulde Charles & Keith het merendeel van zijn bestellingen voor het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie vanuit zijn magazijn in Singapore, maar de lange levertijden bleken een belemmering voor groei. Om dit probleem aan te pakken, heeft Bleckmann een end-to-end logistieke oplossing geboden, inclusief vrachtvervoer, douaneafhandeling, opslag, last-mile distributie en retourenbeheer.

Vanuit een van de distributiecentra van Bleckmann in het Britse Swindon, biedt Charles & Keith nu next-day en express levering aan zijn klanten in het Verenigd Koninkrijk, evenals kortere levertijden in Europa.

Roisin Henry, Senior Regional Manager bij Charles & Keith, zei: "Bleckmann was de beste keuze vanwege de schaal van de operaties, diepgaande kennis van onze doelmarkten, indrukwekkende bestaande klantenlijst en uitstekend transportnetwerk."

Vooruitkijkend onderzoekt het merk een uitbreiding naar een van de Europese sites van Bleckmann in 2024, om zo next-day levering aan klanten over het hele continent mogelijk te maken. Andere projecten in de pijplijn zijn onder meer de implementatie van RFID-tags op producten voor tracking en authenticatie en de potentiële lancering van een re-commerce aanbod, mogelijk gemaakt door Bleckmann's Renewal Workshop.

Leon Pepper, Sales Business Development Manager bij Bleckmann, zei: "Bleckmann staat bekend om het bieden van een hoge mate van flexibiliteit aan snelgroeiende modemerken om hun expansieambities te ondersteunen. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze klanten een consistent uitstekend niveau van klantenservice kunnen leveren door zowel de schaalbaarheid als de maatwerkoplossingen te bieden die ze nodig hebben."