Het e-commerce fulfilment platform Huboo heeft bijna € 34 miljoen aan nieuw kapitaal opgehaald in haar streven naar winstgevendheid. Dit nieuwe kapitaal is opgebracht door investeerders zoals Ada Ventures, Maersk Growth, HSBC en Blackrock en brengt het totaal opgehaalde bedrag van het bedrijf op ruim € 140 miljoen.

Ondanks de uitdagende marktomstandigheden meldt Huboo een groei van 100 procent in de afgelopen 12 maanden, met 800 klanten en bijna € 30 miljoen aan new business. Daarnaast groeit het aandeel jaarlijks terugkerende omzet.

CEO en mede-oprichter van Huboo, Martin Bysh, benadrukt het harde werk van het team om deze groei te realiseren: "Ons team heeft de afgelopen tijd ongelooflijk hard gewerkt om ons groeitraject vast te houden ondanks de slechte macrovooruitzichten voor e-commerce, nieuwe diensten te introduceren, zoals het invoeren van automatisering voor zakelijke klanten, om de ervaring van onze klanten te verbeteren en onze missie om e-commerce fulfilment te revolutioneren, vereenvoudigen en transformeren te ondersteunen."

Ada Ventures partner Matt Penneycard is overtuigd van groeipotentie van het e-fulfilmentbedrijf. "Niet eerder heb ik zo'n kans gezien met de schaalvooruitzichten van Huboo. Ada Ventures investeerde in de eerste ronde, en in elke ronde daarna, omdat we de kans zagen om state-of-the-art technologie te combineren met operationele knowhow in een sector die nog gedigitaliseerd moest worden. De upside is onbeperkt en het team heeft al ons vertrouwen sinds die eerste investering meer dan gerechtvaardigd."