Het Chinese e-commerceplatform SHEIN heeft het vrouwenmodemerk Missguided overgenomen van Frasers Group.

Daarnaast heeft SHEIN een licentieovereenkomst gesloten met SUMWON Studios voor het intellectuele eigendom van het merk Missguided. SUMWON is een joint venture tussen SHEIN en Nitin Passi, de oprichter van Missguided. "De joint venture die we zijn aangegaan, luidt een nieuw hoofdstuk in voor SHEIN, waarmee we nog beter kunnen voldoen aan de vraag van onze klanten," zei Donald Tang, de uitvoerend voorzitter van SHEIN.

Het merk Missguided zal worden beheerd door de joint venture en de producten en collecties worden vervaardigd via SHEIN's innovatieve, vraaggestuurde productiemodel. "SHEIN heeft tot doel het merk Missguided nieuw leven in te blazen, te profiteren van het onderscheidende vermogen en de wereldwijde groei te stimuleren door de expertise en het wereldwijde bereik van SHEIN," aldus Donald Tang, bestuursvoorzitter van SHEIN.

SHEIN stelt het productieafval en overtollige voorraad te kunnen minimaliseren door alleen de productie te verhogen wanneer er daadwerkelijk vraag is in de markt.

Producten van Missguided zullen beschikbaar worden gesteld aan SHEIN's 150 miljoen wereldwijde gebruikers. Ze zullen te koop zijn op de SHEIN-platforms en op Missguided.com als een onafhankelijk merk. Verwachting is dat de reikwijdte en aantrekkingskracht van beide merken vergroot zullen worden en voor beide partijen een nieuwe fase van groei en innovatie in zullen luiden.