Een opleving van de productie-activiteit in China heeft de vraag naar zeetransport doen toenemen, meldde Matson tijdens zijn driemaandelijkse winstbespreking.
Het bedrijf voor containervervoer en logistiek, dat een belangrijke Amerikaanse vervoerder in de Stille Oceaan is, meldde dat voor het kwartaal dat eindigde op 30 juni, de inkomsten van zijn zeetransportsegment met 53,6% stegen op jaarbasis. Deze groei was vooral te danken aan hogere gemiddelde vrachttarieven en grotere volumes in China.
Het containervolume in de China-tak van het bedrijf steeg tijdens het kwartaal met 11,7% op jaarbasis. Matson schreef dit toe aan een verhoogde vraag naar eCommerce, kleding en andere goederen. Het bedrijf meldde dat sommige infrastructuurproblemen in de aanvoerketen langzaam afnemen, en dat de Chinese fabrieksproductie zich blijft herstellen van de gevolgen van de pandemie.
"Importgoederen vinden hun weg naar de fabrieken, en de logistiek van het verplaatsen van vracht van de fabrieksvloer naar de haven is vloeiender geworden," zei Matson Chairman en CEO Matthew J. Cox tijdens de call. "Maar, zoals we de afgelopen twee jaar hebben gezien, hebben COVID-19 golven de potentie om dit deel van de toeleveringsketen te verstoren."