Na bijna 25 jaar onder de naam bol.com bekend te zijn geweest, heeft het platform besloten om voortaan gewoon als 'bol' door het leven te gaan. Deze aanpassing weerspiegelt de evolutie van het merk dat zich heeft uitgebreid voorbij de domeinen van enkel een online winkel. Ook ondergaat het merk een visuele transformatie met een frissere en speelsere vormgeving en kleurgebruik.

Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer bij bol, licht toe: ‘We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen. We voelen ons meer bol dan bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt, wij maken het nu officieel.’

De visuele identiteit van het merk ondergaat eveneens subtiele wijzigingen. Hoewel het herkenbare blauw behouden blijft, worden er veranderingen aangebracht in de typografie, fotografie en een diverser kleurenpalet. Deze nieuwe stijlelementen zullen geleidelijk worden geïntroduceerd in diverse uitingen zoals de app, website, campagnes en verpakkingen.

Het publiek kan de vernieuwde stijl voor het eerst ervaren in de wonen-campagne die vanaf oktober te zien is. Het is echter te verwachten dat de oude branding ook nog regelmatig zichtbaar zal zijn, bijvoorbeeld op bestaande verpakkingen.