Bij vloerenwinkel Solza uit Alphen aan den Rijn zitten ze niet stil. Het online vloerenbedrijf gaat in zee met het investeringsfonds Veams voor het realiseren van verdere groei. 

De 29-jarige Solza oprichter Jorik van der Heide vertelt: ,,Veel mensen geloven niet dat wij via het web veel laminaat, pvc en hybride houten vloeren verkopen. Toch doen steeds meer mensen dat online. We willen daarom ook met onze webshop serieuze vervolgstappen maken in Nederland en omliggende landen als België en Duitsland. Bij Veams vinden we naast investeringsgeld ook kennis en ervaring op het gebied van internationale groei in e-commerce. Met concepten als Gadero en Wovar toont Veams aan wat er in korte tijd mogelijk is. Dat spreekt ons erg aan."

Henk Jan Bijmolt van Veams omschrijft de investering als volgt: ,,Wij geloven in de vent en de tent. Jorik is een leergierige, serieuze ondernemer die niet vies is van hard werken. Daarnaast zien wij kansen om uit te groeien tot een speler van formaat in de wereld van vloeren. Wij hebben bewust een minderheidsbelang genomen, zodat Jorik zowel op papier als in de praktijk de ondernemer blijft. Samen schreven we het businessplan voor de toekomst helemaal uit. Wij ondersteunen hem op de achtergrond. Soms houden we hem een kritische spiegel voor, meestal zeggen wij tegen zijn doordachte ideeën: gewoon proberen. Als het niet werkt, leer je er altijd iets van waar je weer iets aan hebt."

Solza bestaat sinds 2021 en levert uitsluitend A-merken vloeren, van plakpvc tot hybridehout en van akupanel wandpanelen tot plinten. In Alphen aan de Rijn bezit het vloerenbedrijf een showroom van circa 200m2.