H&M breidt haar aanbod voor derde partijen uit, zowel online als in de winkels, om meer klanten aan te trekken temidden van de toenemende concurrentie in de online mode-industrie.

Het moederbedrijf van de moderetailer kwam vorig jaar met een marktplaats dat het antwoord moest zijn op rivalen als Asos, Zara en Shein. Sindsdien heeft H&M 70 merken toegevoegd aan haar platform in zes landen.

Bekende merken zoals Adidas, New Balance en Klättermusen hebben zich bij het platform aangesloten en bieden klanten een breder assortiment naast H&M's eigen producten.

De marktplaats heeft positieve feedback ontvangen van klanten die het waarderen dat ze artikelen van verschillende merken kunnen ontdekken en kopen. Helena Helmersson, CEO van H&M, heeft aangegeven zich te willen richten op het versterken van de infrastructuur van het platform, inclusief logistiek, om winstgevende groei te garanderen, zo liet ze Reuters weten.

De beslissing volgt op de aankondiging van H&M dat de winst in het derde kwartaal beter was dan verwacht, waardoor het bedrijf zijn positie in de markt verstevigde. Het bedrijf, tevens eigenaar van Arket, Cos en & Other Stories, wil de uitbreiding van de marktplaats gebruiken om verder succes te behalen.