Dekamarkt heeft aangekondigd dat het vanaf 2 juni stopt met zijn online thuisbezorgdienst. Het besluit stelt het bedrijf in staat zijn volledige aandacht te verleggen naar zijn fysieke winkels. Volgens Bart Oprel, de directeur van Dekamarkt, sluit de thuisbezorgdienst niet aan bij hun formule en klantbeloften. Met een ambitieus renovatie- en duurzaamheidsprogramma voor zijn winkels zal het bedrijf deze inspanningen prioriteit geven in plaats van het uitbreiden en verbeteren van de online bezorgdienst.

Het familiebedrijf wil in de komende maanden klanten beter inspireren in hun winkels. Dekamarkt is van plan zijn filialen te verbouwen en zijn assortiment verder te vergroten. Daarnaast werkt het bedrijf uit Velsen-Noord aan slimmere winkelindelingen om klanten sneller en efficiënter te laten winkelen.

Klanten die vertrouwden op de e-commercedienst van Dekamarkt zijn geïnformeerd over de stopzetting. De 113 medewerkers die betrokken zijn bij de online afdeling krijgen alternatieve functies binnen de organisatie aangeboden. Dekamarkt heeft deze klanten ook uitgenodigd om persoonlijk de geneugten van het winkelen in hun fysieke winkels te ervaren. Opmerkelijk is dat Dekamarkt niet de enige supermarkt is die afstapt van online diensten, ook andere ketens als Boni, Nettorama, Dirk van den Broek, Lidl en Aldi ondernemen weinig op dit gebied.