Monday Merch heeft kort na oprichting een half miljoen groeifinanciering opgehaald bij Rabobank. De Rotterdamse start-up helpt bedrijven bij het maken en versturen van hoogwaardige gepersonaliseerde merchandise, zonder dat dit de klant veel tijd kost.

Monday Merch speelt in op die behoefte door het hele proces, van ontwerp en productie tot opslag en distributie te organiseren. De investering van de Rabobank zal worden gebruikt voor uitbreiding van het team, het verwerven van grotere internationale bekendheid en de uitrol van een merchandise platform.

De oprichters ervaarden bij WoodWatch hoe lastig het is om hoge kwaliteit merch in handen van werknemers te krijgen. Daarom zijn ze vorig jaar gestart met Monday Merch. "Wij hebben zelf ervaren hoe lastig het is om merch te organiseren. Talloze uren besteden aan het vinden van mooie producten, alles op verschillende plekken bestellen en dan vervolgens zelf gaan inpakken en naar het postkantoor brengen. Wij dachten: dat kan en moet beter. Uit deze behoefte is Monday Merch ontstaan. Merchandise van hoge kwaliteit dat vanuit 1 plek in mooie pakketten naar je kantoor of werknemers komt", vertelt co-founder Kevin van der Veer.

Met Monday Merch hoeven bedrijven zich alleen nog bezig te houden met het kiezen van producten, de rest wordt door Monday Merch verzorgd. Zo biedt het bedrijf ook opslag aan in hun warehouse en verstuurt het de pakketten naar (internationale) klanten en werknemers wanneer dat nodig is.

‘’Vanaf dag 1 kregen we consequent meer aanvragen binnen dan we konden afhandelen. Hierdoor konden we het team in korte tijd naar 50 teamleden schalen", aldus medeoprichter Florian Frenken. ‘’Onze eerste grote klant was Polaroid. Op dat moment wisten we dat we met Monday Merch iets unieks in handen hadden. Daarna volgden bedrijven als Uber, Sixt en Hyundai.’’

De Rabobank investeert een half miljoen in Monday Merch. "Dankzij de groeifinanciering van Rabobank kunnen we sneller en harder groeien. Met de financiering richten we ons op drie belangrijke gebieden: team, technologie en marketing. Op gebied van team zijn we in korte tijd naar 50 man gegroeid, met de financiering kunnen we die uitbreiding verder doorzetten. Op gebied van technologie zullen we investeren in de lancering van een nieuw platform, operaties, verder verbeteren van het design proces en de website. Op gebied van marketing zullen we investeren in grotere internationale bekendheid", aldus Jeroen Westerbeek.