Elke wereldwijde muziektournee vergt intensieve voorbereiding en complexe logistiek. Coldplay maakt deze complexiteit echter nog groter door een ambitieus doel te stellen door hun Music Of The Spheres Tour zo duurzaam mogelijk te maken en de CO2-uitstoot met meer dan 50% verminderen. DHL zal de band helpen bij het realiseren van haar ambitie.
"Het is onze verantwoordelijkheid om de verandering te leiden maar ook om andere bedrijven en merken te inspireren en duurzame oplossingen te vergemakkelijken. We voelen ons vereerd en trots dat Coldplay DHL gekozen heeft om deze reis mogelijk te maken," zegt Monika Schaller, Executive Vice President Corporate Communications, Sustainability & Brand, Deutsche Post DHL Group.
Naast innovaties in duurzame logistiek heeft Coldplay nog een reeks andere initiatieven genomen om hun tournee zo koolstofarm en milieuvriendelijk mogelijk te maken. Elke show wordt aangedreven door een mix van hernieuwbare energie (zoals wind- en zonne-energie) en gecertificeerde hernieuwbare biodiesel. De band maakt ook gebruik van de energie van de fans via ultramoderne kinetische vloeren en power bikes.
De band heeft ook beloofd een boom te planten voor elk verkocht ticket en aanzienlijk meer CO2 af te voeren dan de tour produceert door te investeren in een brede waaier van koolstofcompenserende initiatieven.
De hoop van DHL en Coldplay is dat de Music Of The Spheres Tour ervaringen oplevert waarop andere artiesten kunnen voortbouwen, die de live muziekindustrie op weg helpen naar een ultralage koolstofarme en duurzame toekomst.