Logistieke dienstverlener SEKO Logistics gaat samenwerken met Happy Returns om zijn klanten in de Verenigde Staten de mogelijkheid te bieden producten te retourneren bij een van de 'Return Bars'.

Happy Returns beheert een netwerk van meer dan 5.000 Return Bars in de Verenigde Staten, waar klanten van CEVA-klanten voortaan goederen doos- en etiketloos kunnen retourneren.

In plaats van kartonnen dozen gebruikt Happy Returns herbruikbare bakken, waarvan het beweert dat het de uitstoot van broeikasgassen (BKG) met bijna 55.000 kg per miljoen retourzendingen kan verminderen. Het bedrijf beweert ook dat het handelaren tot 40% aan kosten bespaard.

Retouren worden verzonden naar een regionale Return Hub, gesorteerd en in bulk verpakt om te worden teruggestuurd naar een SEKO hub.

SEKO denkt dat klanten "opgetogen" zullen zijn over de mogelijkheid om terugbetalingen en omruilingen ter plekke te kunnen doen, terwijl vertegenwoordigers van de klantenservice er baat bij kunnen hebben dat er meer tijd vrijkomt voor andere zaken.

Richard MacLaren, SEKO's Senior Vice President of Global E-commerce, zei: "We zijn verheugd om samen met Happy Returns en doosloze, printerloze retourzendingen naar meer consumenten te brengen. Met meer dan 75% van de Amerikanen die binnen 15 kilometer van een Return Bar wonen, zal deze dienst e-commerce nog handiger maken en onze klanten helpen hun retour- en ruilprocessen te stroomlijnen en het milieu te helpen."