DHL Parcel UK is begonnen met het ondersteunen van what3words, zodat shoppers precies kunnen aangeven waar ze hun leveringen naartoe gestuurd willen hebben.

Zodra het what3words adres bij de kassa is ingevoerd, wordt het doorgegeven aan DHL Parcel UK, waarna de koeriers gemakkelijk naar de bestemming kunnen navigeren, hoe moeilijk die ook te vinden is. what3words heeft de wereld verdeeld in een raster van 3 x 3 meter en aan elk vierkant een unieke combinatie van drie woorden gegeven: een what3words adres. Het is ontworpen als een gemakkelijke manier om precieze locaties waar ook ter wereld te vinden, te delen en er naartoe te navigeren. DHL-klanten kunnen hun what3words adres ontdekken via de gratis what3words app of op de what3words online kaart.

DHL Parcel UK rolde de what3words locatietechnologie in 2022 voor het eerst uit naar zijn Britse pakketapp. Volgens de partners vindt een kwart van de mensen in het VK dat hun volledige postadres mensen, leveringen of diensten niet precies naar hun voordeur leidt. De bedrijven wijzen op de dubbele straatnamen in het VK, brede postcodegebieden en vertragingen in adresregistraties bij nieuwbouw. Met het adressysteem van what3words verwacht DHL dat zijn chauffeurs bij de eerste poging gemakkelijker afleverlocaties zullen vinden, zodat de laatste route beter geoptimaliseerd kan worden voor efficiëntie en uitstoot.

Peter Fuller, CEO van DHL Parcel UK: "De laatste fase van onze samenwerking met what3words breidt de voordelen echt uit naar meer klanten en consumenten. Het geeft shoppers het gemak dat ze bij de kassa hun exacte afleverlocatie kunnen opgeven en geeft retailers nog meer vertrouwen dat hun goederen op tijd en zonder complicaties worden ontvangen. Het is een slimme, innovatieve oplossing waarmee we de kwaliteit van de dienstverlening nog verder kunnen verbeteren."

Chris Sheldrick, medeoprichter en CEO van what3words, voegt daaraan toe: "what3words wordt nu gebruikt op kritieke punten in de hele bezorginfrastructuur van DHL Parcel UK. Dit betekent dat iedereen, van de klant die een artikel koopt bij de kassa tot de koerier, kan profiteren van de precisie van een what3words adres. Het is fantastisch werken met DHL Parcel UK - een echte innovator in de sector, die nieuwe technologieën gebruikt om de wereldberoemde service die het bedrijf levert te handhaven en verder te ontwikkelen."