DHL investeert € 560 miljoen om groei e-commerce bij te benen
DHL investeert € 560 miljoen om groei e-commerce bij te benen
DHL eCommerce Solutions kondigt aan om € 560 miljoen te investeren in zijn Britse e-commerce afdeling, DHL Parcel UK. De investering volgt op een volumestijging van 40% sinds begin 2020 en een stijgende vraag naar e-commerce en B2B-diensten. Het uitbreidingsproject moet de juiste infrastructuur opleveren om de groei te bevorderen en het bedrijf een voortrekkersrol laten spelen op het gebied van duurzame en digitale logistiek.
"De Covid-pandemie heeft niet alleen de digitalisering aangezwengeld, maar ook het consumentengedrag ingrijpend veranderd, waardoor de groei van e-commerce snel versnelt en winkelgewoonten verschuiven" zegt Pablo Ciano, Executive Vice President Corporate Development bij Deutsche Post DHL Group en aangesteld als CEO DHL eCommerce Solutions.
In eerste instantie wordt € 75 miljoen geïnvesteerd in de modernisering van het wagenpark van de onderneming, met een belangrijke nadruk op voertuigen op alternatieve brandstoffen. In totaal zal de Deutsche Post DHL Group tegen 2030 7 miljard euro uitgeven voor duurzame brandstoffen en schone technologieën.
DHL eCommerce Solutions zal daarnaast meer dan € 220 miljoen investeren in de oprichting van 10 gloednieuwe afhaal- en leveringsdepots in het VK en zullen nog eens 20 bestaande sites worden uitgebreid. De nieuwe en uitgebreide depots zullen in het hele land 3.500 extra banen opleveren. De locaties van de nieuwe vestigingen zijn strategisch gekozen om de afstand die nodig is om klanten te bedienen te verkleinen, verdere uitrol van elektrische bestelwagens mogelijk te maken en de snelheid van de dienstverlening te verbeteren.
Peter Fuller, CEO van DHL Parcel UK, zegt: "Deze investering is een echt bewijs van het uitstekende werk dat onze mensen en partners de voorbije twee jaar hebben geleverd om ons op het groeiniveau te brengen waar grote uitbreiding nodig is om aan de vraag van de klanten te voldoen. E-commerce zal de wereld om ons heen blijven vormgeven. Deze investering, samen met de kracht van het merk DHL en onze toonaangevende aanpak van digitalisering en duurzaamheid, zal ons in een sterke positie brengen om voordeel te halen uit de marktgroei."
11 juli 2022 om 12:00 Laatst gewijzigd: 07 maart 2024 om 15:022 minuten Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.