De Britse modewinkel ASOS heeft Maersk aangesteld als haar strategische logistieke partner voor Supply Chain Management. ASOS bedient meer dan 26 miljoen actieve klanten in meer dan 200 markten. Klanten kunnen winkelen in een samengesteld assortiment van bijna 70.000 producten, afkomstig van bijna 900 van de beste wereldwijde en lokale partnermerken en een mix van eigen modemerken.

"We zijn er trots op dat we de wereldwijde activiteiten en groeiambities van ASOS kunnen ondersteunen", reageerde Gary Jeffreys, directeur van Maersk Verenigd Koninkrijk en Ierland. "We begonnen onze samenwerking met ASOS tijdens de pandemie, toen we het bedrijf konden ondersteunen in een uitdagende markt. Dit nieuwe strategische partnerschap is een bewijs van de kracht van de relatie die we in die periode hebben opgebouwd."

"Wij kunnen een wereldwijde e-commerce fashion retailer als ASOS de benodigde wendbaarheid, snelheid en veerkracht in zijn supply chain bieden, omdat wij de activa in de hele transportketen van fabriek tot fulfilment centre in eigendom hebben en controleren."

Maersk en ASOS zullen samenwerken op het gebied van Supply Chain Management, samen met zee- en luchtdiensten naar alle fulfilmentcentra wereldwijd. De vier fulfilmentcentra van ASOS, twee in het Verenigd Koninkrijk, één in Duitsland en één de VS, verwerkten in het meest recente boekjaar van het bedrijf bijna 100 miljoen bestellingen.

ASOS heeft in korte tijd een stevige strategische relatie opgebouwd met Maersk, waarin twee toonaangevende bedrijven zijn samengebracht. Samen zijn we ons blijven richten op het versnellen van de markt, wat ons helpt onze klantenpropositie te verbeteren en onze voortdurende groei te ondersteunen.