Het Amerikaanse Walmart heeft een niche-webshop gelanceerd voor kleine tot middelgrote bedrijven en non-profitorganisaties met een gecureerde selectie van producten en andere extraatjes.

Op business.walmart.com worden ruim 100.000 producten aangeboden, van laptops, toiletpapier, schoonmaakproducten en andere artikelen voor kantoor en kantine.

De Amerikaanse retailer zei in een bedrijfsblog dat organisaties tot vijf werknemers kunnen toevoegen aan één account, waar betaalgegevens ingevuld kunnen worden.

Aangemelde organisaties kunnen zich aanmelden voor een belastingvrijstellingsprogramma, dat automatisch eventuele belastingen inhoudt bij het afrekenen.

Walmart geeft maandenlang aan met organisaties gesproken te hebben om hun behoeften te begrijpen en hoe daar het best aan kan worden voldaan, zo zei Ashley Hubka, senior vice president en general manager van Walmart Business. "Walmart Business is gebouwd om het allerbeste van Walmart te bieden," zei Hubka. Dit omvat "onze ongeëvenaarde operationele schaal, onze nabijheid binnen 10 mijl van 90% van de Amerikaanse bevolking en het allerbeste van onze e-commerce, fulfillment en leveringstechnologieën."

Hoewel het niets kost om lid te worden van Walmart Business, hebben bedrijven en non-profitorganisaties de mogelijkheid om zich aan te melden voor het Walmart Business Plus abonnement voor $98 per jaar. Het Plus-lidmaatschap biedt gratis verzending zonder minimum; gratis afhalen en bezorgen in winkels met een minimumbestelling van $35; 2% beloningen op bestellingen van $250 of meer; en 5% besparing op bepaalde artikelen met een abonnement.

Een woordvoerster van Walmart zei dat het bedrijf zich voorlopig richt op de online ervaring van zakelijke klanten, hoewel hun aankopen nog steeds in winkels of op de stoep kunnen worden opgehaald.