Omzet Klaviyo stijgt met 33 procent; verhoogt jaarprognose
Omzet Klaviyo stijgt met 33 procent; verhoogt jaarprognose
Softwarebedrijf Klaviyo, een specialist op het gebied van CRM, heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetstijging van 33 procent gerealiseerd tot ongeveer 280 miljoen dollar. Het bedrijf heeft tevens zijn jaarprognose verhoogd en nieuwe grote klanten gewonnen, waaronder Hershey en Belkin.
De CRM-aanbieder, die zich vooral richt op consumentenmerken en wijd verspreid is onder Shopify-handelaren, is het jaar 2025 sterk begonnen. De omzet steeg in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar met 33 procent tot 279,8 miljoen dollar (ongeveer 260 miljoen euro). Het bedrijf heeft ook zijn jaarprognose aanzienlijk verhoogd: de jaaromzet zou nu tussen 1,171 en 1,179 miljard dollar (ongeveer 1,09 tot 1,1 miljard euro) moeten liggen - een groei van 25 tot 26 procent.
CRM-platform voor consumentenmerken op groeikoers Met de introductie van nieuwe functies voor marketing-analyse en klantinteractie positioneert Klaviyo zich steeds meer als een alomvattend B2C-CRM-platform. Het aantal betalende klanten steeg tot meer dan 169.000, waaronder bedrijven als Hershey, Belkin en Moose Knuckles. Ook het aandeel grote klanten groeide: meer dan 3.000 klanten genereren nu een jaaromzet van meer dan 50.000 dollar - een stijging van 40 procent op jaarbasis.
Operationeel winstgevend op non-GAAP-basis Ondanks een operationeel GAAP-verlies van 23,8 miljoen dollar bereikte Klaviyo op non-GAAP-basis een operationeel resultaat van 32,4 miljoen dollar, wat overeenkomt met een marge van 12 procent. De operationele efficiëntie weerspiegelt zich ook in een positieve kasstroom van 14,4 miljoen dollar. Financieel directeur Amanda Whalen benadrukte het belang van gepersonaliseerde marketing en ziet Klaviyo als een "must-have"-oplossing voor merken van alle groottes.
Vooruitzichten bevestigen verdere groei Voor het tweede kwartaal van 2025 rekent Klaviyo op een omzet tussen 276 en 280 miljoen dollar (ongeveer 256 tot 260 miljoen euro). De operationele marge zou tot 11 procent kunnen oplopen. De volledige jaarprognose is eveneens naar boven bijgesteld. Klaviyo blijft afzien van een prognose volgens GAAP, omdat aandelenvergoedingen en andere variabele factoren niet betrouwbaar te voorspellen zijn.
13 mei 2025 om 13:32 Laatst gewijzigd: 14 mei 2025 om 10:032 minuten Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.