Uit recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat Nederlandse webwinkels worstelen met hun bereikbaarheid. Hoewel 99 van de 100 grootste webwinkels nu een telefoonnummer vermelden, blijft daadwerkelijk telefonisch contact maken problematisch.
Tien webwinkels zijn telefonisch niet bereikbaar, waaronder AliExpress, Conrad en Miinto. Deze winkels gebruiken een automatisch antwoordsysteem om klanten te melden dat telefonisch contact niet mogelijk is. Bij Gereedschapcentrum en ZARA wordt de telefoon simpelweg niet opgenomen.
Ook via e-mail verloopt de communicatie moeizaam. Dertien winkels, waaronder AliExpress, Gereedschapcentrum en ZARA, zijn per mail onbereikbaar. IKEA geeft aan vragen niet te kunnen beantwoorden vanwege drukte, ondanks eerdere beloftes tot verbetering in 2023.
Van de webwinkels die wel reageren op e-mails, antwoordt 62% binnen een dag. Zestien winkels doen er langer dan drie dagen over en zes winkels reageren helemaal niet.
SHEIN is momenteel de enige webwinkel dat geen telefoonnummer vermeldt, terwijl AliExpress en Kruidvat geen e-mailadres beschikbaar stellen. De situatie is wel verbeterd ten opzichte van een jaar geleden, toen nog 63 van de 100 winkels hun contactgegevens niet correct vermeldden.
20 november 2024 om 09:53 Laatst gewijzigd: 20 november 2024 om 12:221 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.