Sneakers Asics en PUMA herwinnen populariteit op doorverkoopmarkt
Sneakers Asics en PUMA herwinnen populariteit op doorverkoopmarkt
Handelsplatform StockX ziet een opmerkelijke verschuiving in de sneakermarkt. Uit hun kwartaalrapport 'Big Facts: 2024 Trends' blijkt dat Asics de snelst groeiende zoekterm is binnen de sneakermerken. Uitschieter is het Gel-1130 model dat de verkopen met meer meer dan 1.000% zag toenemen. Ook PUMA noteert een zoektoename van meer dan 200%, waarbij vooral de retro modellen Speedcat en Palermo in trek zijn.
De Nike Air Force 1 Low Cactus Plant Flea Market Fuchsia staat bovenaan de lijst van best presterende samenwerkingen, met een gemiddelde prijspremie van 255%. De adidas AE 1 collectie, ontwikkeld met basketballer Anthony Edwards, genereerde op StockX meer dan $3,5 miljoen aan verkopen.
In de streetwear categorie blijft het merk Denim Tears groeien met bijna 500% meer verkopen, vergeleken met een jaar eerder. Hun zwarte hoodie is sinds de release in 2023 meer dan 6.000 keer verkocht.
Het platform meldt ook dat Pop Mart de meest verhandelde merknaam is geworden in de collectibles categorie, waarmee het Lego en Bearbrick voorbijstreeft. Stanley-drinkbekers noteren een prijspremie van 86% dit jaar, terwijl Prada-accessoires een handelsgroei van meer dan 500% laten zien.
15 november 2024 om 10:56 Laatst gewijzigd: 15 november 2024 om 14:031 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.