Zalando boekt forse winstgroei in derde kwartaal 2024
Zalando boekt forse winstgroei in derde kwartaal 2024
Zalando heeft in het derde kwartaal van 2024 zijn winst aanzienlijk zien stijgen. De aangepaste EBIT (winst voor rente en belastingen) steeg van 23 naar 92,7 miljoen euro, wat neerkomt op een marge van 3,9%.
De totale omzet van het online modeplatform steeg met 5% naar 2,4 miljard euro. Het handelsvolume (GMV) nam toe met 7,8% tot 3,5 miljard euro. Het aantal actieve klanten groeide met een half miljoen naar 50,3 miljoen.
"Consumenten waarderen de kwaliteitsmerken die we toevoegen, besteden tijd aan onze digitale ervaringen en omarmen ons groeiende lifestyle-aanbod in categorieën zoals Sport, Beauty en Kids & Family," zegt CFO Dr. Sandra Dembeck.
Het bedrijf opende begin oktober een nieuw distributiecentrum bij Parijs voor de Franse markt en omliggende landen. Daarnaast introduceerde Zalando een vernieuwd loyaliteitsprogramma en voegde het nieuwe merken toe zoals Remain, A-COLD-WALL* en Marine Serre.
Zalando handhaaft zijn opwaarts bijgestelde verwachtingen voor 2024. Het bedrijf rekent op een omzetgroei van 2% tot 5% en een aangepaste EBIT tussen de 440 en 480 miljoen euro.
05 november 2024 om 09:29 Laatst gewijzigd: 05 november 2024 om 09:541 minuut Redactie Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.