het Britse vervoersbedrijf Absolutely heeft vandaag zijn samenwerking aangekondigd met innovatieve locatietechnologie, what3words, om de nauwkeurigheid van het ophalen en afleveren van last mile dilivery koeriers aanzienlijk te verbeteren. Nu kunnen Absolutely's koeriers, chauffeurs, klanten en collega's met slechts drie woorden precieze locaties voor leveringen en ophalingen bepalen.

 

Leveringen kunnen frustrerend zijn in Londen. Adressen zijn niet altijd nauwkeurig, postcodes bestrijken vaak grote gebieden, en de toegang tot sommige gebouwen is niet altijd duidelijk. En bij nieuwbouw kan het wel 6 maanden duren voordat het adres geregistreerd is. Alleen al in Londen zijn er 14 "Church Roads" en 34 "Victoria Roads". In feite zegt 74% van de Britse bevolking dat gasten, leveringen of diensten dagelijks moeite hebben om hun huis te vinden. Deze obstakels bemoeilijken vaak de bezorgervaring van de koerier, verlengen de reistijden en vertragen leveringen.

Dit is iets wat What3words wil oplossen. Het heeft de wereld verdeeld in een raster van 3 vierkanten meter en elk vierkant heeft een unieke combinatie van drie willekeurige woorden gekregen: een what3words adres. Bijvoorbeeld, "quiet.going.leaves" brengt je naar een precieze ingang van Spitalfields Market in Londen. Nu kunnen koeriers elke voordeur, specifieke ingang van een appartementencomplex of een verborgen zijgang identificeren, vinden en erheen navigeren met behulp van een precies en betrouwbaar what3words adres.

De meeste van Absolutely's last mile leveringen worden gedaan met zero-emissie voertuigen, en met what3words kunnen chauffeurs meer afleverlocaties vinden bij de eerste poging, zodat routes beter geoptimaliseerd kunnen worden, wat Absolutely helpt de inefficiënties te elimineren die overtollige emissies veroorzaken in de last mile.