DHL heeft onlangs zijn uitgebreide netwerk van Amerikaanse retail locaties uitgebreid met een nieuwe mobiele pop-upwinkel. Het kleine mobiele DHL ServicePoint moet klanten een handige en gebruiksvriendelijke verzendoptie bieden. De de eerste mobiele pop-upwinkel in San Antonio moet inspelen op de toenemende B2C- en B2B-verzendbehoeften voor de snelgroeiende internationale bevolking en het aantal bedrijven in de regio. Een aanzienlijk deel van de immigranten gemeenschap vertrouwt op internationale verzendingen om in contact te blijven met hun thuislanden in Mexico en Latijns-Amerika.
"San Antonio is een van de snelst groeiende steden in de Verenigde Staten en deze uitbreiding is bedoeld om te voldoen aan de stijgende vraag naar internationale verzenddiensten hier," verklaarde Aaron Gallagher, SVP Commercial voor DHL Express U.S. "De introductie van een innovatieve mobiele pop-upwinkel is ontworpen om de toegankelijkheid te vergroten en klanten een snellere, meer handige ervaring te bieden voor hun internationale en binnenlandse verzendbehoeften."
Het nieuwe ServicePoint wordt volledig aangedreven door een systeem met zonnepanelen. Het efficiënte verkooppunt kan zendingen verwerken naar bestemmingen in de VS en naar elk van de 220 landen en gebieden die DHL bedient. Benodigdheden zoals bubbeltjesplastic, verpakkingstape en met het DHL-merk voorziene dozen zijn beschikbaar bij de mobiele eenheid.
Om deze mobiele DHL ServicePoint-locatie te realiseren, heeft DHL samengewerkt met Flexetail, een toonaangevende ontwerper en bouwer van mobiele winkels. Flexetail biedt merken een betaalbare mogelijkheid om producten te testen, nieuwe markten te verkennen en nieuwe lijnen te lanceren.
11 juni 2024 om 08:31 Laatst gewijzigd: 14 juni 2024 om 07:002 minuten Michael van Vliet Print artikel
Logimerce.nl is het online platform en heeft als doel het informeren, inspireren en bij elkaar brengen van professionals in e-commerce, logistiek en fulfilment.