Betalingsverwerker Mollie heeft haar omzet 36 procent zien groeien afgelopen jaar. De omzet kwam uit op € 99 miljoen. De groei werd met name veroorzaakt door het aantrekken van nieuwe en grotere klanten en dankzij het investeren in nieuwe producten zoals Mollie Capital en Mollie Terminal en expansie naar het buitenland. Afgelopen jaar werd er verlies geboekt. Om het verlies terug te dringen werd er flink in de kosten gesneden. Mollie bracht de operationele kosten terug van € 179,8 miljoen in 2022 naar € 126,7 miljoen in 2023.

Mollie zet de stijgende lijn in 2024 door en was afgelopen maand volgens eigen zeggen winstgevend. Daarnaast helpen de sterke kaspositie en het kapitaal van de financiële dienstverlener om verdere toekomstige groei te garanderen.

Koen Köppen, die afgelopen jaar werd gepromoveerd van CTO tot CEO bij Mollie, lichtte de cijfers toe: “Twintig jaar geleden lanceerde Mollie een eenvoudige en betaalbare oplossing voor Nederlandse bedrijven om betalingen te ontvangen", aldus Köppen. "Afgelopen jaar hebben we gekeken hoe we weer terug kunnen naar de originele missie die hieraan ten grondslag lag: het elimineren van financiële bureaucratie door financiële processen voor bedrijven te vereenvoudigen. Met de klant centraal in elke keuze die we maken. Daarvoor hebben we de efficiëntie verbeterd en hebben we ons gericht op nieuwe producten en nieuwe internationale markten. De cijfers laten zien dat dat zijn vruchten heeft afgeworpen in 2023. De komende jaren gaan we verder met het lanceren van meer producten die het eenvoudiger maken voor onze klanten om zich op hun core business te richten. Dit geldt zowel voor onze kleinste klanten als voor onze grotere klanten zoals Crisp, Gymshark, O'Neill, Koninklijk Theater Carré en Q-Park."