Online supermarkt Picnic ziet Duitsland als de belangrijkste markt voor groei. Het bedrijf is van plan de komende jaren flink te investeren in nieuwe distributiecentra, met als doel om uiteindelijk tweehonderd van deze centra te hebben.

Op het moment heeft Picnic al 75 distributiecentra in Duitsland, sinds het bedrijf er in 2018 actief werd. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren aanzienlijk geïnvesteerd in de Duitse markt, maar van plan is om deze investeringen verder op te schroeven, zo liet Frederic Knaudt, verantwoordelijk voor de Duitse operaties van Picnic weten in een interview met Lebensmittel Zeitung.

Knaudt geeft aan dat Picnic streeft naar het openen van een nieuw distributiecentrum elke twee weken. Momenteel is het bedrijf vooral actief in steden als Berlijn, Hamburg en Hannover; binnenkort zal Neurenberg aan dit lijstje worden toegevoegd. Er zijn ook plannen om uit te breiden naar andere regio's.

Om deze groeiplannen te realiseren heeft Picnic de afgelopen jaren al aanzienlijke bedragen aan investeringskapitaal opgehaald. Eerder dit jaar haalde het bedrijf nog 355 miljoen euro op. Bij die gelegenheid meldde Picnic al dat Hamburg de snelst groeiende stad voor het bedrijf was, slechts een half jaar na de lancering daar.