Modeplatform Farfetch heeft een belang van 47,5% verworven in het luxe modeplatform en rivaal Yoox Net-a-Porter. De online modegigant heeft ook de mogelijkheid om in de toekomst de rest van het platform over te nemen.
Yoox Net-a-Porter is nog steeds eigendom van Richemont. Die laatste had eind vorig jaar de verkoop aangekondigd van een minderheidsbelang in Yoox aan Farfetch. In totaal heeft Richemont nu een belang van 50,7% in het platform verkocht. 47,5% aan Farfeth en nog een kleine 3,2% aam Symphony Global.
José Neves, oprichter en CEO van Farfetch, zei: "Deze belangrijke samenwerking maakt Farfetch 's werelds toonaangevende luxe modeplatform en we zijn verheugd een belang van 47,5% in Yoox te verwerven en met Richemont samen te werken om te transformeren naar een hybride bedrijfsmodel waarvan wij geloven dat zal zorgen voor een sterke groei en winstgevendheid voor Yoox Net-a-Porter."