Daimler Truck en Linde Engineering introduceren een revolutionaire methode voor het tanken van vloeibare waterstof, het sLH2-proces, die de waterstofinfrastructuur voor transport aanzienlijk moet verbeteren. De innovatie belooft kortere tanktijden, een groter bereik, lagere kosten en een hogere energie-efficiëntie voor zware vrachtwagens. Met tanktijden van slechts 10 tot 15 minuten voor een bereik van 1000 kilometer en een drastische verlaging van zowel investerings- als operationele kosten, maakt het sLH2-proces waterstof tanken net zo eenvoudig als diesel.

De technologie, gedemonstreerd in Wörth am Rhein bij het eerste openbare sLH2-pilotstation, wordt gekenmerkt door een efficiënte pomp die de druk van vloeibare waterstof verhoogt, waardoor een snel en betrouwbaar tankproces mogelijk is. Dit initiatief is een belangrijke stap richting emissievrij transport, met de ambitie om een wereldwijde standaard te vestigen en een uitgebreid tanknetwerk voor vloeibare waterstof te ontwikkelen.

Daimler Truck en Linde Engineering zetten met sLH2 in op de toekomst van waterstofaangedreven voertuigen, waarbij ze streven naar een wereldwijde acceptatie van deze technologie om de transitie naar duurzaam transport te versnellen.