Saleor, een open-source e-commerce platform, heeft in een tweede investeringsronde $8 miljoen opgehaald bij online bank Revolut, online autoplatform Auto1 en e-commercereus Zalando. Onlangs maakte Zalando bekend haar eigen fulfilmentplatform ZEOS te hebben uitgebracht.

Saleor is in 2020 opgericht door Mirek Mencel en Patryk Zawadzki en is een open-source, headless, composable e-commerce platform dat is ontworpen om de complexiteit van multimarket commerce te beheersen. In 2021 sloot het bedrijf een seed ronde van $2.5 miljoen af om zijn SaaS cloud aanbod te ontwikkelen, wat leidde tot adoptie bij gerenommeerde merken, waaronder Lush en Breitling.

Saleor heeft de nieuw verworven fondsen bedoeld om groei te stimuleren, hun partnerprogramma uit te breiden en het product te versterken. Zalando, een toonaangevende Europese e-commerce bestemming voor mode en lifestyle, investeerde op basis van Saleor's tractie bij wereldwijde merken. Ze zijn ook geïnteresseerd in het verkennen van gebieden van gezamenlijk werk op basis van een gedeelde visie voor multimarket commerce die schaalbaar is: een kernset van handelskenmerken die gemakkelijk kunnen worden uitgebreid met microservices.

Saleor CEO Mirek Mencel zei: "We zijn verheugd om Revolut, Auto1 en Zalando te verwelkomen. Met het nieuwe kapitaal zullen we Saleor verder vestigen als het meest composable, multimarket-ready platform dat beschikbaar is, terwijl we de dev community centraal blijven stellen in wat we doen. We zullen ontwikkelaars helpen om bedrijfswaarde voor hun bedrijven sneller en betrouwbaarder dan ooit te leveren."

Lina Chong, Partner bij Target Global, merkte op: "We zijn toegewijd aan het ondersteunen van innovatieve ondernemingen. De bloeiende open-source community van Saleor, het robuuste SaaS aanbod en de vooruitstrevende visie harmoniëren naadloos met onze these over wereldwijde handelsondernemingen."

Jan Bartels, SVP B2B bij Zalando, zei: "Met ZEOS willen we merken en retailers een holistische oplossing bieden voor hun multi-channel verkoop. De eigen online winkels van de merken spelen hierbij een belangrijke rol. Hier zien we een goede match met Saleor's visie, aanbod en expertise, die ons ook kunnen helpen om onze mogelijkheden verder uit te breiden, bijvoorbeeld door onze handige leveringsopties beschikbaar te stellen aan de Saleor checkout."