Zalando heeft een nieuwe winkelervaring geïntroduceerd voor exclusieve artikelen. Dit 'invite-only' concept is speciaal ontworpen voor producten die zeer gewild zijn en in beperkte hoeveelheden beschikbaar, zoals speciale edities, die normaal gesproken binnen enkele minuten uitverkocht zijn. Klanten kunnen via de Zalando-app een uitnodiging aanvragen om een dergelijk gewild artikel te kopen. Bij ontvangst van een uitnodiging krijgen klanten een specifiek tijdslot om de aankoop te doen. Voor Zalando's Plus-klanten is de kans op een uitnodiging zelfs groter, aangezien een specifiek deel van de voorraad voor hen is gereserveerd bij elke lancering. Na de lancering van Stories op Zalando, de visueel gedreven mode-ervaring, voegt de 'invite-only' winkelervaring een bijpassende aankoopervaring toe.

Pascal Hahn, VP Transactions bij Zalando, zegt: "Onze 'invite-only' ervaring is een win-win-win voor onze klanten, onze partners en voor ons. Klanten hebben nu een spannendere en handigere ervaring bij het kopen van hun favoriete gewilde artikelen. Partners kunnen een boeiend verhaal van hun product vertellen en klanten tijd geven om ervan te genieten, aangezien klanten niet meer gehaast hoeven af te rekenen. Voor Zalando betekent dit dat we onze klanten het mooiste assortiment kunnen bieden en dat merken het op de meest optimale manier kunnen presenteren."

Andreas Roedl, VP Fashion Proposition bij Zalando, voegt toe: "Deze nieuwe ervaring markeert een belangrijke stap in onze toewijding aan voortdurende innovatie van onze winkelervaring. In nauwe samenwerking met onze merkenpartners streven we ernaar onze klanten consistent een relevant en mooi assortiment te bieden."

Het eerste product dat de primeur had om binnen Stories met de nieuwe 'release' te worden verkocht waren FENTY x PUMA Avanti-schoenen.